Etikai kódex

Magatartási kódex

Otthon  Rólunk  Magatartási kódex

NCH ​​Etikai Magatartási és Teljesítménykódex – Új Bye Law 1

NCH ​​Etikai Magatartási és Teljesítménykódex

Új búcsútörvény 1

Tekintse át

Az utolsó frissítés dátuma: 2020. február

…………………………………..

Felülvizsgálat dátuma: A Kódexet és a hozzá tartozó magyarázó irányelveket szükség szerint felülvizsgálják. Ez legalább három évig tart.

………………………………

Utolsó értékelés: 2019. július

Felülvizsgálta: NCH etikai igazgató

Tartalom

  1. Bevezetés
  2. A tagok feladatai
  3. Az Etikai Magatartási és Teljesítménykódex

1. Bevezetés

Mindazok egészségének és jólétének védelmét, akik az NCH Members hipnoterápiás szolgáltatásait veszik igénybe, magatartási és teljesítményi normák szabályozzák, amelyeket fontos etikai felfogások támasztanak alá.

Szabványainkat Etikai Magatartási és Teljesítménykódexként határoztuk meg. Ezek a szabványok olyan követelmények, amelyeket minden NCH-tagnak be kell tartania, mind a konkrét megfogalmazás, mind a Kódex szelleme tekintetében.

Etikai magatartási és teljesítménykódexünk (CECP) célja, hogy a közvélemény bizalmát keltse a gyakorlat minőségében és az NCH-tagoktól elvárt ellátásban. Úgy tervezték, hogy az NCH tagjai és klienseik biztonságos etikai keretet biztosítsanak a terápiás munkához.

A kódot kísérő útmutató megjegyzések nem teljes körűek; útmutatást adnak az NCH Tagoknak a CECP szabványainak való megfeleléshez.

Útmutató

Az etika olyan értékekkel, elvekkel és erkölcsi tulajdonságokkal foglalkozik, amelyek klinikai munkánkat és felügyeletünket szolgálják

mint hipnoterapeuták. További referenciákat a tagok forrásrésze tartalmaz.

Ebben a dokumentumban a következő kifejezések specifikus jelentéseket kapnak.

  • A „kötelező” kifejezés használata azt jelenti, hogy a tagnak meg kell felelnie. Ahhoz, hogy megfeleljenek, a tagoknak szakmai megítélésüket kell gyakorolniuk.
  • A „kell” kifejezést akkor használjuk, amikor útmutatást adunk egy rendkívüli kötelesség teljesítéséhez (vagyis a „kell” kifejezést tartalmazó nyilatkozathoz). Akkor is használatos, ha a kötelesség nem minden körülmények között érvényes, vagy ha vannak olyan, az Ön irányításán kívül eső tényezők, amelyek befolyásolják, hogy be tudja-e tartani az útmutatást.
  • Amikor a „május” kifejezést használjuk, ez azt jelenti, hogy a tagok választhatnak, hogy végrehajtanak-e bizonyos műveleteket vagy sem. A „lehet” kifejezést leggyakrabban arra használják, hogy bemutassák azokat a megközelítéseket, amelyek közül a tag választhat.

2. A tagok feladatai

Minden NCH-tag személyesen felelős tetteiért, és képesnek kell lennie arra, hogy elmagyarázza és igazolja magatartását és teljesítményét, ha erre kérik.

Ha egy taggal szemben panaszt tesznek, az Etikai Magatartási és Teljesítménykódex standardjait használják fel a helytelen magatartás vagy a nem megfelelő teljesítmény értékelésére, amely az NCH-tagság legfeljebb 3 évre történő felfüggesztését vagy megszüntetését, vagy egyéb szankciókat vonhat maga után panaszkezelési eljárás.

A kiutasítási időszak utáni ismételt tagsági kérelem benyújtásához szükség lehet az átképzésre vonatkozó további bizonyítékokra és/vagy írásbeli vagy interjú értékelésére. A Testületnek jogában áll az ismételt jelentkezést elutasítani.

Tagként teljes mértékben együtt kell működnie az NCH bármely vizsgálatában.

Ezt a dokumentumot felülvizsgáljuk és frissítjük. Minden jelenlegi tagsági fokozat felelőssége, hogy a CECP-ben foglaltaknak megfelelően felülvizsgálja és aktualizálja gyakorlatát.

Az NCH teljes jogú tagjai jogosultak nevük után betűket használni, tükrözve képzettségük és tapasztalatuk szintjét. Ha megszűnik az NCH-tagságod, többé nem jogosult ezeket a betűket használni.

Az NCH tagok elsődleges kötelessége ügyfeleik egészségének és jólétének védelme. A következő fontos elveket kell betartaniuk:

  • Ügyfeleik méltóságának, egyéniségének és magánéletének tiszteletben tartása
  • Érzékenynek lenni a kulturális különbségekre

– Minden kliens azon jogának tiszteletben tartása, hogy részt vegyenek a terápiájával és ellátásával kapcsolatos döntésekben

– Megbízhatónak és őszintének lenni

– Jó színvonalú hipnoterápiás gyakorlat biztosítása

– Megvédeni ügyfeleit a sérülés kockázatától

– Szükség szerint együttműködni más egészségügyi kollégákkal

Ez a dokumentum felvázolja az NCH-tagoktól elvárt normákat az Etikai Magatartási és Teljesítménykódex formájában, valamint magyarázó iránymutatásokat is ad. Ezt az NCH további aktuális kódexeivel és szabályzataival együtt kell olvasni.

Minden NCH-tagságra jelentkezőnek meg kell erősítenie, hogy elolvasta és elfogadja a jelen dokumentumban meghatározott szabványokat.

A Szakmai Szabványügyi Hatóságnál (PSA) regisztrált tagoknak figyelembe kell venniük, hogy az NCH CECP független a PSA kódextől. Ha a gyakorlatban következetlenségek adódhatnak, a PSA-kódex élvez elsőbbséget.

3. Az Etikai Magatartási és Teljesítménykódex

Az NCH tagok fő felelősségei és kötelezettségei C1-C21 jelöléssel vannak ellátva , és magyarázó iránymutatások kísérik.

C1. Mindig ügyfelei legjobb érdekeit szem előtt tartva kell eljárnia

Ön személyesen felelős azért, hogy ügyfelei legjobb érdekeit előmozdítsa és védje.

– Ügyfelei számára a lehető legjobb színvonalú hipnoterápiás ellátást kell nyújtania

– Őszintén és becsületesen kell cselekednie

– Tilos kihasználni vagy visszaélni a kliensével fennálló terápiás kapcsolatot

– Tilos ügyfelet semmilyen módon megtéveszteni vagy kényszeríteni

– Érzékenynek kell lennie a kulturális különbségekre, és nem szabad megengednie az ügyfelekkel kapcsolatos hiedelmeit vagy értékeit.

életkor, fogyatékosság, nemi identitás, házasság és élettársi kapcsolat, terhesség és anyaság, rassz,

vallás vagy meggyőződés, nem vagy szexuális irányultság, hogy hátrányosan befolyásolják a hipnoterápia nyújtásának módját

vagy az Ön által adott szakmai tanácsot

– Érzékenynek kell lennie az olyan tényezőkre, mint például az ügyfél életmódja, hogy megfelelő színvonalat biztosítson

hipnoterápia

Útmutató

  1. Amikor szolgáltatásokat nyújt a nyilvánosság számára, kötelessége előmozdítani az egyenlőséget és felszámolni a diszkriminációt a szolgáltatásain belül.
  2. A szolgáltatásnyújtás során a diszkrimináció a következőket jelenti:
  3. a szolgáltatás nyújtásának megtagadása diszkriminatív okokból. A diszkrimináció magában foglalja az engedélyezést is

meggyőződése egy ügyfél által védett tulajdonságban (életkor, fogyatékosság, nemi identitás, házasság és civil

párkapcsolat, terhesség és anyaság, faj, vallás vagy meggyőződés, nem és szexuális irányultság)

hogy befolyásolja az Ön által nyújtott ellátás színvonalát

  1. alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújt
  2. szolgáltatást nyújtanak a másoknak nyújtottaktól eltérő feltételekkel
  3. Meg kell fontolnia, hogyan tud szolgáltatásokat nyújtani mindenkinek, aki esetleg igénybe kívánja venni szolgáltatását – például úgy, hogy megváltoztatja az ügyfelekkel való kommunikáció módját, és extra segítséget nyújt a fogyatékkal élő ügyfelek számára.
  4. Ha szolgáltatásokat nyújt közszféra szervezeteinek (például az NHS-nek), más jogi felelőssége is lehet az egyenlőség pozitív előmozdításával kapcsolatban.

Hasznos információk

  • 2010. évi egyenlőségi törvény 3. szakasza

http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2010/15/part/3

  • Útmutatást találhat az egyenlőség és a sokszínűség előmozdításához Nagy-Britanniában az Egyenlőségi és Emberi Jogi Bizottság (EHRC) honlapján http://www.equalityhumanrights.com/advice-and-guidance/
  • Az EHRC webhelyén különálló walesi és skóciai bizottságokra mutató hivatkozások találhatók.
  • Észak-Írországnak nincs egyetlen egyenlőségi törvénye, hanem különálló diszkriminációellenes törvényei és egyéb vonatkozó törvényei. További információ a https://www.equalityni.org/Hom oldalon található.

C2. Figyelembe kell vennie magatartását az ügyfelekkel, kollégákkal és másokkal szemben 

A tag és az ügyfél közötti szakmai kapcsolat a bizalomtól és bizalomtól függ.

Ügyfelei biztonsága az Ön gondozása során elsődleges szempont kell, hogy legyen.

Tilos olyat tenni (vagy elmulasztani), hogy az Ön utasítása alapján mások tegyenek semmit, ami az ügyfelét vagy más társított személyt sérelmek kockázatának teheti ki.

Ügyfelei biztonságának mindig minden személyes, kereskedelmi, üzleti és szakmai hűség előtt kell állnia.

Mindig fenn kell tartani a megfelelő szakmai határokat a szakemberek és az ügyfelek között. Ide tartoznak a fizikai, érzelmi és szociálisan intim kapcsolatok.

Ha úgy találja, hogy szexuálisan vonzódik az ügyfelekhez vagy gondozóikhoz, az Ön felelőssége, hogy ne cselekedjen ezeknek az érzéseknek megfelelően, és felismerje az ilyen cselekedetek által okozott károkat.

Ha szexuálisan vonzódik egy ügyfélhez, és attól tart, hogy ez befolyásolhatja szakmai kapcsolatát az ügyféllel (vagy ha úgy gondolja, hogy egy ügyfél szexuálisan vonzódik Önhöz), először konzultáljon felettesével.

Ha a tanácsok megszerzése után nem hiszi, hogy objektív és professzionális tud maradni, meg kell szakítania a terápiás kapcsolatot, és másik terapeutát kell ajánlania a kliensnek.

A jelenlegi klienssel szexuális tevékenység folytatása szexuális visszaélésnek minősül, függetlenül attól, hogy az ügyfél beleegyezett-e a tevékenységbe vagy sem.

Az egyes szakmai/ügyfélkapcsolatok körülményei eltérőek. Visszaélés megállapítása esetén a tagot mind a személyközi kapcsolata, mind a szakmai helyzete tekintetében vizsgálat alá vonják.

A terápia során a klienssel való fizikai érintkezést egyértelműen meg kell indokolni, a kliens teljes, rögzített beleegyezésével.

Be kell tartania a vonatkozó egészségügyi és biztonsági törvényeket, és kezelnie kell a munkakörnyezetében az egészséget és biztonságot fenyegető kockázatokat. Az Ön klinikájának és minden hozzáférési helyének, váró- vagy fogadóterének alkalmasnak kell lennie a hipnoterápia céljára, megfelelő létesítményeket kínálva a tisztaság, a magánélet, a kényelem és a biztonság szempontjából.

Tisztában kell lennie a munkája során felmerülő összeférhetetlenséggel, és a CECP-vel összhangban kell eljárnia.

Útmutató

A Tanács az Egészségügyi Szabályozási Kiválóságért (jelenleg az Egészségügyi és Szociális Ellátási Szakmai Szabványügyi Hatóság) szexuális határokkal kapcsolatos útmutatása hangsúlyozza:

  1. Az egészségügyi szakember és a kliens közötti szakmai kapcsolat a bizalomtól és bizalomtól függ. Az az egészségügyi szakember, aki szexuális magatartást tanúsít egy klienssel szemben, megtöri ezt a bizalmat, szakszerűtlenül cselekszik, és bűncselekményt is elkövethet. A szexuális határok egészségügyi szakemberek általi megsértése általában ronthatja az egészségügyi szakemberekbe vetett bizalmat, és csökkentheti az ügyfelek, családjaik és egészségügyi szakemberek közötti bizalmat.
  2. A szexualizált viselkedés meghatározása: „a szexuális késztetések vagy vágyak felkeltésére vagy kielégítésére irányuló cselekmények, szavak vagy viselkedés”
  3. Ha úgy találja, hogy szexuálisan vonzódik az ügyfelekhez vagy gondozóikhoz, az Ön felelőssége, hogy ne cselekedjen ezeknek az érzéseknek megfelelően, és felismerje az ilyen cselekedetek által okozott károkat. Ha szexuálisan vonzódik egy ügyfélhez, és attól tart, hogy ez hatással lehet az ügyféllel fennálló szakmai kapcsolatára (vagy ha úgy gondolja, hogy egy ügyfél szexuálisan vonzódik Önhöz), kérjen segítséget és tanácsot egy kollégájától vagy egy megfelelő szakmai szervezettől. így dönthet a legmegfelelőbb intézkedésről. Ha a tanácsok megszerzése után nem hiszi, hogy objektív és professzionális tud maradni, keressen alternatív ellátást a kliens számára, és gondoskodjon a megfelelő átadásról egy másik egészségügyi szakembernek.

Az egészségre és biztonságra vonatkozó jogszabályok közé tartoznak a következők:

  1. Munkahelyi egészség és biztonság
  2. Az egészségre veszélyes anyagok ellenőrzése
  3. Mozgatás és kezelés
  4. Környezetvédelem

Hasznos információk

  • Öt lépés a kockázatértékeléshez, Health & Safety Executive (HSE), 2011
https://www.hseni.gov.uk/articles/risk-assessment
  • Világos szexuális határok: az egészségügyi szakemberek felelőssége
https://www.professionalstandards.org.uk/docs/default-source/publications/policy-advice/sexual-boundaries-responsibilities-of-healthcare-professionals-2008.pdf?sfvrsn=a8c77f20_8

C3. Meg kell védenie és elő kell segítenie azoknak a gyermekeknek, fiataloknak és felnőtteknek a jólétét, akiknek további sebezhetőségei vannak, akikkel együtt dolgozik.

Együtt kell működnie a helyi törvényes szociális szolgálatokon keresztül minden olyan helyi közzétételi eljárással, amely minden olyan gyermekre, fiatalra vagy további szükségletekkel küzdő személyre vonatkozik, akikről úgy ítéli meg, hogy fennáll a veszélye annak, hogy fizikai, szexuális, pszichológiai vagy érzelmi bántalmazás vagy elhanyagolás miatt jelentős kárt szenvednek el.

Az NCH azt ajánlja, hogy minden tag rendelkezzen aktuális (bővített) DBS-ellenőrzéssel, és ezt az ellenőrzést minden 18 év alatti gyermekkel és minden további szükségletekkel küzdő személlyel végeznie kell.

A CNHC-nél is regisztrált NCH-tagoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy útmutatásuk szerint „ Ha az ügyfél 16 éven aluli gyermek, tanácsos szülő vagy gyám jelenléte”

Útmutató

  1. Ha aggályai vannak egy gyermek, fiatal vagy veszélyeztetett felnőtt jólétével kapcsolatban, beszélje meg felettesével. Ha ezek után a megbeszéléseket követően úgy ítéli meg, hogy az illető rászorul, vagy rászorulhat, lépjen kapcsolatba a törvényes szociális osztályával. Ez magában foglalja azokat az eseteket is, amikor úgy gondolja, hogy valaki jelentős kárt szenvedhet.
  2. Általában meg kell próbálnia megvitatni aggályait a gyermekkel, fiatallal vagy kiszolgáltatott felnőttel – amennyire ezt életkora és megértése lehetővé teszi –, valamint szüleikkel vagy gyámjaikkal. Meg kell próbálnia megszerezni a beleegyezésüket, hogy a kötelező szociális szolgáltatásokhoz forduljanak, kivéve, ha úgy gondolja, hogy egy ilyen megbeszélés a gyermeket vagy Önt jelentős sérelem veszélyének teszi ki.

Hasznos információk

  • Együttműködés a gyermekek védelmében: Útmutató a gyermekek jólétét védő és előmozdító ügynökségekhez, 2018. július, HM kormány – Anglia
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/779401/Working_Together_to_Safeguard-Children.pdf
  • Gyermekek védelme: Együttműködés a 2004-es gyermekekről szóló törvény értelmében, walesi közgyűlési kormány, 2006 – Wales

http://www.wales.nhs.uk/sitesplus/documents/863/Safeguarding%20Children%20Working%20Together%20under%20the%20Children%20Act%202004%20%282006%29.pdf

  • Nemzeti Gyermekvédelmi útmutató Skóciában 2010, A skót kormány – Skócia

http://www.scotland.gov.uk/Resource/Doc/334290/0109279.pdf

  • Cooperating to Safeguard Children, 2003, DHSPSS – Northern Ireland
https://www.health-ni.gov.uk/publications/co-operating-safeguard-children-and-young-people-northern-ireland

C4. Biztonságos és hatékony kommunikációt kell fenntartania az ügyfelekkel és a kollégákkal

Az Ön klinikájának lehetővé kell tennie a biztonságos és hatékony kommunikációt Ön és ügyfelei között; a titoktartás fizikai határainak tiszteletben tartása, beleértve a biztonságos kapcsolatok biztosítását a virtuális munkavégzés során.

Tagként az Ön felelőssége, hogy virtuális kommunikációs eszközök használatakor ellenőrizze biztosítótársaságai feltételeit.

Az online vagy virtuális hipnoterápiás szolgáltatásoknak prioritásként kell kezelniük a bizalmas, hatékony kommunikációt az ügyfél legjobb érdekeinek, magánéletének és biztonságának védelme érdekében. Az online terápia kezdetén meg kell állapodni egy folyamatról, amelyet technológiai hiba esetén követni kell.

Az ügyfél hozzájárulását meg kell szerezni az adott ügyféllel kapcsolatos online kommunikációhoz (akár álcázott személyes adatok, akár nem) bármely közösségi média platformon; akár privát fórum, akár nyilvánosan elérhető.

Mindig szem előtt kell tartania az adatvédelmi szabályokat. (C8)

Győződjön meg arról, hogy létesítményei, beleértve a technológiát is, ha használják, megfelelnek a célnak.

C5. Ügyfelei legjobb érdeke érdekében másokkal kell együttműködnie

Tiszteletben kell tartania azokat a készségeket és hozzájárulásokat, amelyeket mások az ügyfele jólétéhez hoznak.

Nem próbálhatja meg eltántorítani az ügyfeleket attól, hogy regisztrált orvosuk általi kezelést kérjenek vagy folytassanak.

Ha csapatban dolgozik, továbbra is felelősséggel kell tartoznia a szakmai magatartásáért, az Ön által nyújtott gondoskodásért vagy szakmai tanácsért, a mulasztásért és az átruházható feladatokért. 

Útmutató

Csapatban vagy másokkal közösen végzett munka során különösen fontos tisztázni, hogy ki a felelős az ügyfélnyilvántartások megőrzéséért (1998. évi adatvédelmi törvény)

C6. Tájékozott beleegyezést kell szereznie

A klienseknek képesnek kell lenniük arra, hogy megalapozott döntéseket hozzanak a folyamatban lévő terápiával kapcsolatban.

Az ügyfeleknek hozzájárulásukat kell adniuk kutatásban vagy mások képzésében és oktatásában való részvételükhöz.

A terápia megkezdése előtt írásos beleegyezését kell kérnie az ügyféltől vagy valakitől, aki eljárhat a nevében.

Mielőtt az ügyféladatokat harmadik félnek átadná, írásos ügyfél hozzájárulást kell szereznie.

Mielőtt elfogadná az ügyfél beleegyezését, mérlegelnie kell, hogy az ügyfél mennyire érti meg a javasoltat.

Az ügyfél nem érheti Öntől semmilyen nyomást vagy indokolatlan befolyást.

Ha úgy ítélik meg, hogy egy egyén nem tud tájékozott beleegyezését adni, egy másik személy felhatalmazást kaphat arra, hogy a nevében írásbeli hozzájárulást adjon, például az alapellátók, a szülők vagy a 16 éven aluli gyermek szülői felelősségével rendelkező személyek.

A 16 éven felüliek általában teljes mértékben kompetensnek minősülnek a beleegyezés megadására, és sok 16 éven aluli is képes lehet tájékozott beleegyezést adni, az érettségi szinttől és az érintett döntésektől függően.

A terapeuta felelőssége, hogy tisztában legyen azzal, hogy a gyermekvédelmi jogszabályok a gyermek 18. életévének betöltéséig érvényben maradnak.

Érdeklődjön biztosítójánál a konkrét követelményekről, mivel ezek eltérhetnek.

Útmutató

  1. Hozzájárulás és kommunikáció
  2. A beleegyezés nem „egyszeri” gyakorlat. Ez egy folyamatos folyamat, és hatékony és folyamatos kommunikációt igényel az ügyfelekkel.
  3. Felnőttek beleegyezése – a megértés képességének mérlegelése.
  4. Senki más nem hozhat döntést egy olyan felnőtt nevében, aki képes erre.
  5. Egy személy akkor rendelkezik kapacitással, ha képes megérteni, emlékezni, felhasználni és mérlegelni a döntéshez szükséges információkat, és képes közölni kívánságait.
  6. Mindig azt kell feltételezni, hogy a felnőttek képesek döntést hozni, hacsak nem mutatják ki ennek ellenkezőjét. Ha kétségei vannak, tegye fel magának a kérdést: „Meg tudja-e ez az ügyfél megérteni és mérlegelni a döntéshez szükséges információkat?”
  7. A szülői felelősséggel rendelkező személynek írásbeli beleegyezését kell adnia egy 16 éven aluli gyermek nevében. Az 1989-es Children Act felsorolja azokat a személyeket, akik szülői felelősséggel tartoznak. Ezek a következők:
  8. A gyermek szülei, ha a fogantatás vagy születés időpontjában házasok voltak.
  9. A gyermek anyja, de nem az apja, ha nem voltak házasok a fogantatás vagy születés időpontjában (akkor is, ha később házasodnak is), kivéve, ha az apa az alábbiak valamelyikével szerezte meg a szülői felelősséget: a gyermek apjaként való nyilvántartásba vétel; bírósági végzés; szülői felelősségi megállapodás
  10. A gyermek törvényesen kijelölt gyámja
  11. Olyan személy, akinek javára a bíróság tartózkodási határozatot hozott a gyermekről
  12. A gyermek gondozási rendeletében megnevezett helyi hatóság
  13. Helyi hatóság vagy felhatalmazott személy, aki a gyermek sürgősségi védelmével rendelkezik
  14. 16 éves korában egy fiatal felnőttként kezelhető, és feltételezhető, hogy képes beleegyezését adni. Az 1969. évi családjogi reformról szóló törvény 8. szakasza értelmében a 16 vagy 17 éves személyek jogosultak saját kezelésükhöz hozzájárulni.

Hasznos információk

  • Útmutató a vizsgálathoz vagy kezeléshez való hozzájáruláshoz, 2. kiadás , 2009

Anglia

Wales

www.sehd.scot.nhs.uk/mels/HDL2006_34.pdf

C7. Tiszteletben kell tartania ügyfelei bizalmas kezelését

A C7-C9 a kódex olyan részei, amelyek a titoktartással és az információs adatvédelmi kérdésekkel foglalkoznak.

Titoktartási kötelezettsége van ügyfelével szemben, amelyet meg kell értenie, hogy az alapvető az Ön, mint terapeuta iránti bizalom szempontjából.

A lehető leghamarabb és a tájékozott beleegyezés megszerzése előtt fel kell fednie ügyfelei számára a titoktartás korlátait.

Nem szabad tudatosan kiadnia semmilyen személyes vagy bizalmas információt senkinek, aki erre nem jogosult.

Ellenőriznie kell, hogy az ügyféladatokat kérő személyek jogosultak-e erre, és be kell-e tartaniuk az összes vonatkozó adatvédelmi törvényt és a titoktartási kódexet.

Ha másokkal, például terapeutákkal, egészségügyi dolgozókkal és gyakorlati személyzettel dolgozik együtt, fontos, hogy megfelelő eljárásokat alkalmazzon. Mindenkinek tisztában kell lennie a titoktartási kötelezettségével, függetlenül attól, hogy vannak-e szakmai vagy szerződéses kötelezettségei a titoktartásra vonatkozóan.

Útmutató

A következő személyek férhetnek hozzá az ügyfél irataihoz:

  1. Az ügyfél
  2. Szülői felelősséggel rendelkező személy, ha az ügyfél 16 éven aluli gyermek.
  3. Öntől eltérő bármely gyakorló, ha az ügyfél beleegyezését adta
  4. Adminisztratív személyzet, ha olyan klinikán dolgozik, ahol gyakorlatvezető vagy recepciós dolgozik.

C8. Tiszteletben kell tartania ügyfele adatainak védelmét

Minden egyes tag felelős azért, hogy naprakészen tartsa a hatályos jogszabályokat (GDPR, DPA) és minden olyan jogszabályt, amely arra az országra vonatkozik, amelyben tevékenységet folytat.

A tagoknak fel kell hívniuk a figyelmet arra, hogy az ügyfelekre való hivatkozás a közösségi médiában, még akkor is, ha anonimizálva van, sértheti az ügyfelek beleegyezését és magánéletét.

Csak az ügyfelekkel kapcsolatos információkat őrizhet meg vagy használhat fel:

  • Továbbra is törődni azzal az emberrel
  • Jogi, pénzügyi vagy biztosítási követelményeinek kielégítésére
  • Ha alapos oka van azt hinni, hogy ügyfele, Ön vagy mások (vagy a nyilvánosság) sérelmet szenvedhetnek, ha nem tesz közzé információkat.
  • Olyan célokra, amelyekben az adott személy kifejezett hozzájárulását adta az információ felhasználásához, például harmadik fél számára

További hivatkozás az adatvédelmi hivatkozásra: https://ico.org.uk

Útmutató

  1. A 2016. évi Általános adatvédelmi rendelet és a 2018. évi adatvédelmi törvény határozza meg a személyes adatok és a „különleges kategóriájú” adatok kezelésére és feldolgozására vonatkozó követelményeket.
  2. A személyes adatok feldolgozása magában foglalja, de nem kizárólagosan: információk tárolását, megszerzését, rögzítését, felhasználását és közzétételét.
  3. A 2016. évi Általános adatvédelmi rendelet részletesebb átláthatósági és tájékoztatási követelményeket, valamint az érintettek jogait vezeti be. Az érintett jogai közé tartozik például az elfelejtéshez való jog, a személyes adatokhoz való hozzáférés, valamint az adatok helyesbítéséhez és törléséhez való jog. Adatvédelmi szabályzatokkal kell rendelkeznie, hogy ezeket hatékonyan közölje az ügyfelekkel.
  4. A 2018-as adatvédelmi szabályzat értelmében minden olyan szervezetnek vagy egyéni vállalkozónak, amely személyes adatokat dolgoz fel, adatvédelmi díjat kell fizetnie az Information Commissioners Office (ICO) részére.

További hivatkozás az adatvédelmi hivatkozásra: https://ico.org.uk

C9. Meg kell védenie ügyfele magánéletét az üzleti és marketing tevékenység során

Be kell tartania az összes elektronikus marketing és hirdetési szabályt (2003-as EK-irányelv), a 2016-os általános adatvédelmi szabályzatot és a 2018-as adatvédelmi törvényt.

Írásbeli beleegyezést kell szereznie az ügyfelek beszámolóinak felhasználásához, és további hozzájárulást kell adnia nevük nyilvánosságra hozatalához.

Meg kell felelnie az Advertising Standards Authority (ASA) előírásainak.

Meg kell védenie minden ügyfél egészségügyi nyilvántartásának adatait a pénzügyi irányítása során, ha könyvelőt vagy könyvelőt alkalmaz.

Útmutató

  1. A 2003. évi adatvédelmi és elektronikus hírközlési rendelet (EK irányelv) szabályokat határoz meg a marketing és a reklám elektronikus úton (például faxon, e-mailben, azonnali üzenetben vagy szöveges üzenetben) történő küldésére vonatkozóan. Győződjön meg arról, hogy betartja ezeket a szabályokat, amikor az ügyfelekkel marketing célból elektronikus úton lép kapcsolatba (például hírlevél küldésekor). Bármilyen elektronikus marketingkommunikációt csak akkor kell az ügyfélnek küldeni, ha az ügyfél:
  2. Hozzájárult ehhez (és ennek a hozzájárulásnak meg kell felelnie a 2016. évi Általános Adatvédelmi Szabályzat hozzájárulási követelményeinek), vagy
  3. Lehetőséget kapott arra, hogy az ügyfél adatainak gyűjtése idején leiratkozzon a közlemények fogadásáról, és lehetőséget kapott a leiratkozásra minden kommunikáció elküldésekor.

Hasznos információk

C10. Magas szintű személyes magatartást kell betartania

Magas szintű személyes és szakmai magatartás elvárás.

Elvárják, hogy törvénytisztelő legyen.

Az őszinteség, tisztesség és megbízhatóság minden NCH-tagtól elvárható tulajdonság

Ha Önt bűncselekmény miatt elítélték, vagy elfogadta a rendőrség írásbeli vagy szóbeli figyelmeztetését, a lehető leghamarabb értesíteni kell az NCH szabványügyi tisztjét. Minden egyes esetet egyedileg vizsgálnak meg az NCH tagság folytatására való alkalmasság szempontjából (lásd a D. szakaszt), és az eset körülményeinek fényében hoznak döntést.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy az írásbeli vagy szóbeli óvatosság az elkövetők rehabilitációjáról szóló 1974. évi törvény értelmében elköltöttnek tekinthető, de valószínűleg még mindig megjelenik a DBS-ellenőrzés során.

A szabványos DBS-ellenőrzés feltárja mind az el nem töltött, mind az elköltött büntetések részleteit, valamint az esetleges figyelmeztetéseket és figyelmeztetéseket. A továbbfejlesztett DBS-ellenőrzés ugyanazokat az adatokat tartalmazza, de minden egyéb, a rendőrségi nyilvántartásban szereplő információt is tartalmaz.

Tagsága megszűnik, ha olyan bűncselekmény miatt ítélnek el, amely az alábbi magatartástípusok valamelyikével jár:

  • Erőszak
  • Visszaélés
  • Szexuális visszaélés
  • Gyógyszerek szállítása
  • Ittas vezetési bűncselekmények, amikor valakit megsérültek vagy meghaltak
  • Súlyos bűncselekmények, amelyek tisztességtelenséggel járnak
  • Minden olyan súlyos bűncselekmény, amelyért börtönbüntetést kapott.

C11. Kérésre minden lényeges információt meg kell adnia magatartásával vagy kompetenciájával kapcsolatban

Közölnie kell az NCH-val, ha bármilyen releváns információja van saját magatartásáról vagy kompetenciájáról, amely ronthatja ítélőképességét vagy gyakorlási képességét.

Azonnal értesítenie kell az NCH-t, ha:

  • Bűncselekményért elítélték (kivéve a kisebb fokú gépjárművétet), vagy elfogadják a rendőrségi figyelmeztetést
  • Minden olyan szervezet fegyelmezett, amely az egészségügyi dolgozó vagy a szociális gondozói szakma szabályozásáért vagy engedélyezéséért felelős
  • Munkaadó vagy hasonló szervezet felfüggesztette vagy gyakorlati korlátozást rendel el az Ön magatartásával vagy kompetenciájával kapcsolatos aggályok miatt, pl. CNHC
  • Szakmai szövetségből való kilépésre vagy regisztrációra kérték, vagy kérték

Ön köteles együttműködni az NCH bármely vizsgálatában vagy hivatalos vizsgálatában az Ön szakmai magatartásával, teljesítményével vagy egészségi állapotával, vagy adott esetben bármely más egészségügyi szolgáltató magatartásával kapcsolatban.

A magatartással vagy kompetenciával kapcsolatos releváns információkat át kell adni az etikai igazgatónak vagy a szabványügyi tisztviselőnek.

C12. Módosítania kell gyakorlatát, ha bizonyos fizikai vagy mentális állapotok károsítják

Ne gyakoroljon olyan fizikai vagy mentális károsodás, állapot vagy rendellenesség (beleértve az alkohol- vagy kábítószer-függőséget, függetlenül attól, hogy felírt vagy nem felírt) szenved, amely valószínűleg rontja a hipnoterápia gyakorlására való képességét, vagy amely az ügyfeleket sérülésveszélynek teszi ki.

Ha aggályai vannak egy másik NCH-taggal kapcsolatban, és úgy gondolja, hogy nem felel meg ennek a követelménynek, aggályait felveheti az NCH szabványügyi tisztviselőjével.

Meg kell értenie, hogy saját jóléte és egészsége hogyan veszélyeztetheti a megfelelő gyakorlati normákat.

A gyakorlatot tükröznie kell, és figyelembe kell vennie a szakképzett orvosok és/vagy felügyelők tanácsait, és az alapján kell cselekednie.

Útmutató

Arra ösztönözzük Önt, hogy ellenőrizze saját egészségét és jólétét, hogy csökkentse az ügyfelek kockázatát. Ha lehetséges, használja szakmai belátását annak azonosítására, hogy az Ön rossz egészségi állapota mikor jelentheti veszélynek az ügyfeleket. Javasoljuk, hogy ebben kérjen segítséget, támogatást és tanácsot egy megfelelő egészségügyi szakembertől.

C13. Megfelelő szakmai kártérítéssel kell rendelkeznie  

Kötnie kell és fenn kell tartania a szakmai felelősségbiztosítást és minden más olyan biztosítást, amelyre az Ön gyakorlata szerinti joghatóság jogszabályai előírják.

Útmutató

Felelősség

  1. Ön személyesen felelős az egyes ügyfelek felé az Ön által nyújtott értékelésért vagy ellátásért.
  2. A következőkre lesz szüksége:
  3. Tájékoztassa biztosítótársaságát a körülményeiben bekövetkezett minden olyan változásról, amely hatással van a kötvényére
  4. Győződjön meg arról, hogy a biztosítás elegendő „kifutási” fedezettel rendelkezik, hogy megvédje Önt, amikor befejezi a gyakorlást.

C14. Kövesse az NCH irányelveit a szolgáltatások hirdetésével és promóciójával kapcsolatban

Minden olyan reklámnak, amelyet Ön vagy az Ön nevében eljáró bármely személy a szakmai tevékenységével kapcsolatban vállal, tényszerűnek és ellenőrizhetőnek kell lennie.

A hirdetések nem lehetnek megtévesztőek, nem lehetnek félrevezetőek, hamisak, tisztességtelenek vagy eltúlzottak.

Az állítások nem becsmérelhetnek más szakembereket, szakmai szövetségeket vagy más terápiás technikákat közvetlenül vagy következtetések útján.

Reklámozáskor, vállalkozása promóciója vagy marketingje során nem szabad kihasználnia a nyilvánosság egészségügyi ügyekkel kapcsolatos ismereteinek hiányát, és semmilyen módon nem kelthet félelmet a nyilvánosságban.

A tag nem használhatja fel képesítését ügyfelei félrevezetésére vagy megtévesztésére.

Semmilyen cím vagy hovatartozás nem vezetheti félre a nyilvánosságot jelentésükkel vagy jelentőségükkel kapcsolatban.

Az Orvos (Dr.) címet csak teljes képesítéssel rendelkező orvos használhatja.

Ha akadémiai doktorátussal rendelkezik, és a „Dr.” címet használja. átláthatónak kell lennie, és tisztáznia kell a „doktori” szakterületét, hogy elkerülje a félreértéseket és a potenciális ügyfelek félrevezetését.

Ha tudományos címen nevezi magát, kérésre dokumentálnia kell a Dr. cím használatára való jogosultságát, beleértve a Ph.D bizonyítvány másolatát is. Ha Ön orvos vagy fogorvos, csak a GMC vagy a GDC hivatkozási számát kell közölnie velünk a jelentkezéskor. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az Ön tudományos kitüntetését a Királyi Charta, a Parlament törvénye vagy a Titkos Tanács által jóváhagyott egyesült királyságbeli akadémiai intézménynek vagy testületnek kell odaítélnie.

Hasznos információk

C15. Nem vehet részt olyan viselkedésben vagy tevékenységben, amely károsíthatja az NCH-t, vagy alááshatja a hipnoterápia iránti közbizalmat.

NCH-tagként viselkedését a közvélemény vizsgálhatja, és meg kell bizonyosodnia arról, hogy semmit sem tesz a hipnoterápia gyakorlatának vagy hivatásának rossz híréért. Ez magában foglalja a cselekvéseket és a kommunikációt a virtuális térben vagy a hagyományos médián keresztül.

A CECP szellemében az NCH-tagoktól elvárják, hogy feddhetetlenül, méltósággal járjanak el, és tiszteletteljesen viselkedjenek másokkal minden platformon, akár személyesen, akár online.

Az online párbeszéd/vita megkezdése előtt mérlegelni kell a szakma jó hírnevének károsodásának tudatát és annak állandó múltját.

Útmutató

  1. A szakmai gyakorlatban vagy általában a magánéletében tanúsított magatartásával alááshatja a közbizalmat.
  2. Az Ön szakmai gyakorlatában az alábbiak lehetnek:
  3. Ügyfelek bevonása az Ön és más regisztrálók vagy más egészségügyi szakemberek közötti vitákba, vagy azokról beszélni.
  4. Más egészségügyi szakemberek ügyfeleinek megkeresése.
  5. Magánéletének olyan területei, amelyek alááshatják a közbizalmat vagy a szakma hírét ronthatják, például a kábítószerrel vagy alkohollal való visszaélés, a csalásért vagy tisztességtelenségért hozott ítéletek, valamint az erőszakkal, szexuális zaklatással vagy pornográfia használatával kapcsolatos ítéletek.
  6. Ha a gyakorlási képessége az alkohollal vagy más kábítószerrel való visszaélés miatt károsodott, ez megkérdőjelezheti a gyakorlásra való alkalmasságát.

C16. Biztosítania kell, hogy tudása, készségei és teljesítménye kiváló minőségűek, naprakészek és relevánsak legyenek a hipnoterápia gyakorlatában.

Képesnek kell lennie megfelelni az NCH által meghatározott hipnoterápia jártassági normáinak . Önnek meg kell felelnie a klinikai gyakorlat ezen minimális követelményeinek.

A tudás és a technikák előrehaladtával naprakésznek kell lennie a jártassági normákban az NCH által esetlegesen végrehajtott változtatásokkal kapcsolatban.

Legalább az NCH követelményeinek megfelelően felügyelni kell. Ennek elmulasztása esetén a webhely adatait felfüggeszthetjük a megfelelő felügyeleti intézkedések megerősítéséig.

C17. Gyakorlati megállapodások

A C16- ban szereplő Teljesítményszabványokon kívül a C17-C20 meghatározza, hogy mi szükséges a megfelelő klinikai gyakorlat biztosításához.

Minden tagnak ennek a szabványnak megfelelően kell dolgoznia, és az ügyfelek elvárhatják, hogy az NCH tagjai ezt megtegyék.

Az ügyfelek számára könnyen elérhetőnek kell lennie a gyakorlati megállapodásra vonatkozó információknak, beleértve a szerződési feltételeket, a díjstruktúrát, a lemondási szabályzatot, az adatvédelmi szabályzatot, a kapcsolatfelvétel módját, a munkavégzés helyét és a közös munkamegállapodásokat, ha másokkal együttműködve dolgozik. .

Tisztelettel, azonnal és tisztességesen kell kezelnie minden panaszt, és közölnie kell a panaszosokkal, hogy joguk van megoldani a megoldatlan panaszt az NCH-val vagy a PSA-val, ha Ön regisztráló. (lásd a Szabványok/panaszeljárás hivatkozást).

 Adatvédelem és ICO

Felhívjuk figyelmét, hogy a törvény értelmében adatfeldolgozónak kell lennie, ha nem mentesül.

Kérésre hozzáférést kell biztosítania az ügyfeleknek a személyes irataikhoz, a törvényi jogoknak megfelelően.

A 2018. évi adatvédelmi (díjak és tájékoztatás) rendelet értelmében minden személyes adatokat feldolgozó szervezetnek vagy egyéni vállalkozónak adatvédelmi díjat kell fizetnie az Információs Biztos Hivatalának (ICO): https://ico.org.uk

C18. Az egészségügyi szükségletek felmérése és ellátása

Világos információkat kell rendelkezésre bocsátania azokról az eljárásokról, amelyek segítségével felmérheti a kliens egészségügyi szükségleteit a hipnoterápia folyamatával és céljaival összefüggésben. Ezeknek az eljárásoknak magukban kell foglalniuk a vonatkozó előzmények felvételét és minden további releváns információ összegyűjtését.

Ügyfelével együttműködve át kell tekintenie az előrehaladást.

Tiszteletben kell tartania az ügyfelek döntéseit; az ügyfeleknek joguk van saját döntéseiket meghozni, még akkor is, ha úgy gondolják, hogy tévednek.

Útmutató

Az ügyfeleknek joguk van tájékoztatást kapni a rendelkezésükre álló értékelésről és ellátásról, amelyet a számukra könnyen követhető és használható módon mutatnak be. Ez jelentős felelősséget ró Önre, de ezen információk nélkül az ügyfelek nem tudnak teljes mértékben részt venni az ellátásukban, és nem hozhatnak számukra megfelelő döntéseket.

C19. Nyilvántartás vezetése

Az NCH megköveteli a tagoktól, hogy tartsák be a CNHC alábbi ajánlásait:

Nyilvántartást kell vezetnie minden ügyfeléről.

Minden rekordnak az ügyfelekkel való interakcióját kell hűen ábrázolnia.

A feljegyzéseknek teljesnek és olvashatónak kell lenniük.

Ha frissít egy rekordot, nem törölheti az információkat, és nem szabad megnehezítenie az információk olvashatóságát.

A biztosítók követelményei eltérőek lehetnek, kérdezze meg szolgáltatóját.

Az írásos feljegyzéseket biztonságosan meg kell őriznie a felnőtt klienssel való utolsó interakció után 8 évig, 16 év alatti gyermek esetében pedig 25 éves korig, amikor utoljára ügyfélként látták, vagy 17 évesnél 26 éves koráig, amikor utoljára látta. a biztosítójával.

A jövőben gondoskodnia kell ügyfelei iratainak védelméről az Ön halála esetén, idetartozhat a felettesével való kapcsolatfelvétel is, a megfelelő hozzájárulás megszerzése esetén.

Útmutató

1. Az ügyfélrekordok olyan információkat tartalmaznak, mint például:

  • Az ügyfél személyes adatai
  • Az ügyfél esettörténete
  • Az ügyfél hozzájárulása az értékeléshez és gondozáshoz, vagy 16 éven aluli gyermek esetén szülői felelősséggel rendelkező személy hozzájárulása
  • Az ügyfél kezdeti és felülvizsgált ellátási tervei
  • Az ügyfélnek nyújtott ellátás, beleértve a személyesen, telefonon vagy e-mailben adott tanácsokat.
  • Levelezés másolatai

2. Az esettörténet létfontosságú része a kliensek egészségi állapotának és egészségügyi szükségleteinek felmérésének, és létfontosságú része a kliens nyilvántartásnak. Az esettörténet általában a következőket tartalmazza:

  • Az ügyfél indoka, amiért hipnoterápiát szeretne
  • A bemutatott állapot jellemzői
  • Az ügyfél kórtörténete

3. Ügyfélrekordok tárolása – gyakorlás közben

  • A „nyolc év” követelmény összhangban van azokkal, amelyek az általános NHS kórházi nyilvántartásokra és az egészségügyi nyilvántartások egyéb formáira vonatkoznak. Ennek az az oka, hogy az ügyfél hozzá tudjon férni legutóbbi egészségügyi feljegyzéseihez, és megvédje Önt, ha panasz érkezik.

4. Ügyfélrekordok tárolása – ha befejezte a gyakorlást

  • Ön felelős azért, hogy az ügyfelek nyilvántartásait biztonságosan megőrizzék, amikor befejezi a gyakorlást, vagy arra az esetre, ha ez előtt meghalna.

C20. A tudásod, képességeid és tapasztalataid határain belül kell cselekedned

Önnek be kell tartania klinikai hipnoterápiás gyakorlatának kereteit, és ebben a terápiás képzettsége, képzettsége és tapasztalata alapján kell irányítania.

Ez a kód csak az Ön hipnoterápiás ellátására vonatkozik NCH-tagként.

Az Ön ügyféllel szembeni gondozási kötelezettsége magában foglalja azt a kötelezettséget is, hogy tanácsot adjon a további támogatásról vagy kezelésről, amelyet hasznosnak találhat, ha nyilvánvalóvá válik, hogy klinikai szükségletei túlmutatnak az Ön gyakorlati körén.

Egyértelműen meg kell indokolnia az ügyfél gondozásának folytatását, és ahol lehetséges, el kell magyaráznia az ügyfélnek, hogyan férhet hozzá más szolgáltatásokhoz, amelyek képesek lehetnek ellátni őket.

A terápia befejezését minden esetben a legnagyobb körültekintéssel és a lehető legnagyobb felkészültséggel kell végezni. 

C21. Hatékonyan felügyelnie kell az átruházott feladatokat

Az Önnel konzultáló vagy Öntől kezelésben vagy szolgáltatásban részesülő személyek jogosultak feltételezni, hogy az ellátást nyújtó személy rendelkezik a kezelés elvégzéséhez szükséges ismeretekkel és készségekkel.

Gondoskodnia kell arról, hogy bárki, akivel személyes adatokat közöl, megértse, hogy azokat bizalmasan adták át neki, és ezt tiszteletben kell tartania.

Amikor feladatokat ad át egy másik személynek az Ön nevében történő elvégzésre, biztosnak kell lennie abban, hogy rendelkezik a feladat biztonságos és hatékony elvégzéséhez szükséges tudással, készségekkel és tapasztalattal.